Handelsbetingelser

Livingshop.dk ejes og drives af Coast v/Ole Vium Pedersen. Lundholmvej 1, 7500 Holstebro - 97 42 36 77 - info@livingshop.dk - CVR 27093299.

Handelsbetingelserne gælder ved køb af varer på Livingshop.dk.

Du kan læse vores privatlivspolitik her.


Bestilling

På Livingshop.dk kan du handle 24 timer i døgnet, og du kan bestille alle varer, som er tilgængelige på webshoppen.

Når du bestiller på Livingshop.dk, sender vi en ordrebekræftelse til dig. Ordrebekræftelsen er dit bevis for, at vi har modtaget din ordre.

Vi tager forbehold for udsolgte varer. Ved nogle varer kan der forekomme længere leveringstid, såfremt vi skal afvente modtagelse fra vores leverandører, inden vi kan sende den til dig.

Hvis du har spørgsmål til din bestilling, kan du altid kontakte os på kundeservice@livingshop.dk og +45 97 42 36 77.



Betaling

Hos Livingshop.dk kan du betale med følgende betalingsmidler:
●  Dankort
●  Visa Dankort
●  MobilePay
●  MasterCard
●  Visa Electron
●  Maestro, JCB
●  American Express
●  Efter aftale (kun erhverv)

Alle priser på webshoppen er inklusiv moms og i DKK.

Livingshop.dk krypterer alle dine betalingsoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol ved betaling med betalingskort, så du kan roligt handle på webshoppen.

Vi trækker først beløbet, når vi afsender din ordre.



Fragt og levering

Ved køb på Livingshop.dk kan du vælge mellem nedenstående leveringsmuligheder:

●  Post Nord pakkeshop (39,- / gratis over 399,-)
●  GLS pakkeshop (39,- / gratis over 399,-)
●  Post Nord privatadresse (59,-)
●  GLS privatadresse (59,-)
●  Afhentning i butikken i Holstebro (gratis)
●  EU-lande (750,-)

Du vil modtage dine varer indenfor 1-3 hverdage. Det kan desværre ske, at dine bestilte varer ikke er på lager, hvorfor længere leveringstid kan forekomme. Den forventede leveringstid er noteret på din ordrebekræftelse. Hvis du har bestilt flere varer, sender vi ordren samlet.

Ved bestilling af møbler skal længere leveringstid påregnes. Den forventede leveringstid er oftest skrevet i teksten ved varen. Vi bekræfter leveringstiden pr. mail når ordren er bekræftet ved vores leverandører.

Ved bestilling af større møbler eller flere antal vil ordren som udgangspunkt blive sendt med Danske Fragtmand. Danske Fragtmænd leverer til kantsten i tidsrummet kl. 8.00-16.00 på hverdage.
Vi kontakter dig når ordren er klar til levering, så vi kan aftale en dag der passer dig.
OBS: Er du ikke hjemme på den aftalte dag og fragtmanden kører forgæves, opkræves et gebyr på kr. 350,- for genlevering.


Vi gør altid vores bedste for, at du modtager det, du har bestilt hurtigst muligt. Dog kan der forekomme fejl. Hvis du oplever, at du ikke har modtaget det forventede, bedes du kontakte os på kundeservice@livingshop.dk eller +45 97 42 36 77.



Fortrydelsesret og returnering

Hos Livingshop.dk har du 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager dine varer.
Hvis du fortryder købet, skal du levere varerne til:

Livingshop.dk
Lundholmvej 1

7500 Holstebro


Varerne skal leveres tilbage til Livingshop i samme stand, som du har modtaget dem. Du skal derfor sørge for, at varerne er pakket forsvarligt ind.

Varerne skal leveres til os i original emballage med en beskyttende indpakning udenom, og du må ikke påklæbe adresselabel eller skrive på den originale emballage, da vi i så fald ikke kan sælge varen til fuld pris.
Sendes en vare retur, hvor den originale emballage er beskadiget og/eller mangler, ses det som en væsentlig forringelse af varens værdi, hvorfor der heller ikke kan returneres det fulde beløb. Vi vurderer ud fra hvert enkel vare, i hvor stor grad varens værdi er forringet og hvilket beløb der vil blive tilbageholdt.
OBS: Vær venligst opmærksom på, at det af kvalitets- og hygiejnemæssige årsager, ikke er muligt at returnere alle former for fødevarer.

Omkostninger ved at sende varerne til os påhviler kunden. Dette gælder også for pakker der ikke afhentes i pakkeshops inden henliggefristens udløb. I dette tilfælde, vil fragten blive modregnet i det beløb der returneres.
Ønskes genlevering koster dette kr. 39,- til pakkeshop.
Såfremt vi har sendt den forkerte vare, sender vi et returlabel, du kan benytte.

Når du sender varer retur til os, bedes du vedlægge en returseddel.

Når du sender varer retur til os, skal du sende direkte til os. Vi afhenter ikke pakker i pakkebokse eller pakkeshops.

Vi tilbagefører beløbet til det anvendte betalingskort eller udsteder et tilgodebevis til webshoppen. Det er op til dig.
Vi bestræber os efter at håndtere returvarer hurtigt, men der må forventes en ekspeditionstid på op mod 14 hverdage.



Reklamationsret

Der ydes to års reklamationsret i henhold til købeloven. Såfremt du oplever, at en vare er mangelfuld, tilbyder vi at få varen repareret, ombyttet eller give pengene tilbage/afslag i prisen. Dette afhænger af den enkelte situation.

Vi forbeholder os retten til at vurdere, hvilken form for kompensation der træder i kraft.

For at benytte sig af reklamationsretten er det nødvendigt, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug.

Kontakt os på kundeservice@livingshop.dk med billeder af den mangelfulde vare og kopi af din ordrebekræftelse fra købet, som er gældende som dokumentation ved reklamation.



Gavekort og rabatkoder

Vi udsteder løbende rabatkoder, der kan bruges på webshoppen. Der kan altid bruges maksimalt en rabatkode pr. ordre, og en rabatkode kan ikke kombineres med gavekort/tilgodebevis.

Gavekort købt på Livingshop.dk har en gyldighed på 3 år.



Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@livingshop.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Adressen til Nævnenes Hus er Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.



E-mærke

Livingshop.dk er e-mærket. Det betyder, at du trygt kan handle hos os. Verificer Livingshop.dks godkendelse af e-mærket her.

Du kan vælge at benytte dig af e-mærkets gratis sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop, er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på www.emærket.dk eller ring på tlf. 44858590.

E-mærket er den danske mærkningsordning, der sikrer gennemsigtig og tryg e-handel.



Cookies

På livingshop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.



Persondata

For at kunne handle på Livingshop.dk skal du som minimum oplyse dit navn, din adresse, din e-mailadresse og dit telefonnummer. Disse informationer er nødvendige for at kunne gennemføre dit køb.

Vi behandler informationerne i henhold til Persondataloven, så dine oplysninger bliver ikke videregivet til tredjepart. Dine oplysninger bliver registreret hos Coast v/Ole Vium Pedersen og opbevares i fem år, hvorefter de slettes.

Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt og ret til at gøre indsigelse mod registreringen i henhold til Persondataloven.